Rabu, 16 Mei 2012

Ahad, 13 Mei 2012

Contest Saya Nak Header By Cik Fie !


Assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan-rakan sekalian..
join contest lagi :)


so..sesiapa yg berminat untuk join...boleh klik kat banner tu atau KLIK SINI
untuk mendpatkan maklumat lanjut ok :)

Jumaat, 11 Mei 2012

TOPUP GIVEAWAY BY NOOR FATIN


Assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan-rakan sekalian...
Yana join GA lagi...
heheh..bukan selalu kan? :p
ok2..siapa2 yg mau join tu...boleh KLIK kat banner bawah ne utk maklumat lebih lanjut ok? :)


giveaway ne akan dijalankan selama sebulan. 7/5/2012-7/6/2012. :)

'AWESOME Give Away by Raqibah Najwa'

Assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan-rakan sekalian..
hari ne...jalan2 kat blog orang...ada laa ternmpak GA ne..
cam best ja...so Yana pun join laaa..
sempat lagi contest-montest dalam ke'busy'an mau masuk matrix ne kn...
heheheh..ok2...kepada siapa2 yg b'minat jugak untuk join contest ne....
boleh lah klik gambar flat shoes kat bawah ne untuk mendapatkan maklumat yg lebih lanjut okeh? :)



p/s :: GA ne akan tamat pada 25/05/2012...

Indahnya Islam :)


Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. Lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,“Tidak”.

Sabda Baginda, “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.”

2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.

4. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di Baitullah ( Kaabah).

5. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit dan bumi.”

6. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”

7. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di hari akhirat.”

8. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”

9. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di mata orang-orang yang memerhatikannya.”

10. Sabda Nabi s.a.w. : “Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotong misai dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka dan selamatlah ia melintas Titian Shiratul Mustaqim.”

11. Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

12. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang diperbuat daripada permata yakut.

13. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.

14. Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya dan ringan pula maharnya (mas kahwin).

15. “Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya.”
Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah.


p/s : Ya Allah...Adakah kami terdiri daripada wanita seperti ini?

# COPY

Selasa, 8 Mei 2012

UIAM or MATRIKULASI


Assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan-rakan sekalian....
musim UPU dah tiba bagi lepasan SPM 2011 kan?
waaahh...semua pun sibuk sal UPU...
bagi yg dapat tu..Alhamdulillah...
bagi yang x dapat tu..La tahzan..Allah tahu mana tempat yang terbaik untuk hambaNya :)


so....aku pulak.....Alhamdulillah....rezeki aku..
ada gak la dapat beberapa tawaran...
1. Foundation in Manegement [UNIVERSITI SELANGOR]
2. Diploma in Maritime Transportation Management [ NETHERLANDS MARITIME INSTITUTE OF TECHNOLOGY]
3. Perakaunan [MATRIKULASI LABUAN]
4. Asasi Seni Bina dan Reka Bentuk Alam Sekitar [UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA MALAYSIA]
5.ada laa beberapa kolej.....


ada yang cakap...bestnya ko dapat banyak tawaran...
alhamdulillah tu rezeki masing-masing...
dapat tawarn susah..x dapat tawaran pun susah...
ingat dapat tawaran banyak sangat ne best ka?
pening tau mau decide mana yg the best...
mestilah kita mau pilih yg terbaik kan?
so.... dah tanya pendapat beberapa orang termasuk la cikgu...
Alhamdulillah...aku dah dah dapat buat pilihan dengan memilih Matrikulasi Labuan...
n 21 Mei ne dah start mendaftar..get ready Yana :)
semoga aku dapat buat yang terbaik kat sana nanti...
kat mana kita dapat..bersyukurlah :)

so kawan-kawan....doakan Yana jadi pelajar cemerlang n dipermudahkan segala urusan k?
Amin~

Contohilah Imam Al-Ghazali..gigihnya dia menuntut ilmu..Ilmu perlu dicari, tidak kisahlah di mana kita study :)