Sabtu, 30 Oktober 2010

Craig David - Unbelievable (lyrics)

lov3 dis sOng

Always said I would know where to find love,
Always thought I'd be ready and strong enough,
But some times I just felt I could give up.
But you came and changed my whole world now,
I'm somewhere I've never been before.
Now I see, what love means.

[Chorus]
It's so unbelievable,
And I don't want to let it go,
Something so beautiful,
Flowing down like a waterfall.
I feel like you've always been,
Forever a part of me.
And it's so unbelievable to finally be in love,
Somewhere I'd never thought I'd be.

In my heart, in my head, it's so clear now,
Hold my hand you've got nothing to fear now,
I was lost and you've rescued me some how-.
I'm alive, I'm in love you complete me,
And I've never been here before.
Now I see, what love means.

[Chorus]

When I think of what I have, and this chance I nearly lost,
I cant help but break down, and cry.
Ohh yeah, break down and cry.

[Chorus]



Now I see, what love means

:(



Arrgghhhhhhhh...pa aku wat ne??knpa?knpa aku gtaw?hmmm?
yana :'( pa yana wat ne?hmmm???yana......knpa ne?
yana..knpa yana sdeyh ne...apsal yana?wat hppen?
yana ok x nee??knpa?apa mslh yana?da aa 2


Isnin, 18 Oktober 2010

semanGat yaNa~

yana!!!!!!
igt x apa cita2mu?   :)
igt x sgala apa yg kau ignkan?    :)
igt x sgala yg engkau rncgkan?    :)
igt x sgla agn2mu?    :)
adakah kau hndak m'biarkan sglanya msnah bgtu shja?     :)
adakah kau hndak m'biarkn dya trus mrndahkanmu?    :)
adakh kau hndak m'biarkan dya ktwa?      :)
biarlaahh kta ktawakan org lain~    :)
tetapi jgn biarkan dya ktawa sng apabla kau jatuh~   :)
so~try 2 do teh BeST k?          :)


caM dis sOng~
eAch day I liVe~i waNt tO bE a daY tO giVe tHe beSt oF mE :)


Sabtu, 16 Oktober 2010

buNga aPi d haTi ♥


  ♥
  ♥     ♥
♥          ♥
♥                  ♥
♥                           ♥
♥        riangnya hati ini      ♥
♥      bahagia sungguh ku rasa   ♥
♥  ku rasa ingin tersenyum setiap msa ♥
♥ smga bhgia yg ku rsakn akn b'kekalan ♥ 
♥   aku pn x taw apsal aku rsa bhgia sgt   ♥
♥ senyum s'indah suria yg m'bwa chya ♥
♥ senyumlah dr hati, duniamu b'seri ♥
♥        sssyyyhhhhhhhhhh       ♥
♥                                ♥
♥                    ♥
♥          ♥
♥   ♥
 ♥

Jumaat, 15 Oktober 2010

where R u?

where are u?
apsal? sorry x lyn td~ khusyuk sgt tgk vdeo 2...
 i tot u blum maw off9...
x pa la...........................tym 2 sleep ^_^

Khamis, 14 Oktober 2010

1 BeST MALAYSIA

hari ne....kami x msuk kelas :) cz~~~~ kami p program 1 BeST MALAYSIA kat UMS :) tp pnya laaa borink.....ada 2 forum...forum yg ptma pnya laaa bkin ngantuk....bored gilerrrr..psal muzik...ngantuk bkan psal x mnat dgn tjuk forum..tp cara panel dya mnyampaikan 2 x brpa ngam...romantik tul suara dya...alahaaii..tp cian jg laa dgn panel2 2..cz ada pljr yg x taw adb p ktawakn diorg...
..tp aku x brpa ska laa dgn prgi sstgh pljr sklh kami yg NO MANNERS....pnya laaa bsing...m'malukan sklah jaa...pas 2 t'gedik sna...t'gedik Cne...x taw malu btul...yg llakinya pula ska btul ppuan brebut dya....astaghfirullah~
pas 2 p plak forum yg ke 2~best.....lawak...psal dakwah..panel2 dya 2 pndai wat lawak..tmsuk pgrusi dya skali...
haa....pas 2 ada lg adegan yg x mnyenangkan..bleyh2 ppuan 2 kiss llaki dpn2 kami..ya ALLAH..d mna kah hlgnya sifat malu mereka?YA ALLAH..engkau brilah hdayah kpd mereka agr mereka smpat b'taubat...
then kat lobi dewan canselor 2 plak...ada plajar yg slumber yeah2 dya pluk bf dya smbil tdoo..ambooiii...mnjanyaa...cover2 laaa cket.....p laa tmpat yg privacy cket utk korg...zaman skrg...zman skrg...apa nak jd daaa.....baik lg zaman dlu2 kan...t'kawal lg..


BTW..hehehehe...ada jg ambik2 gmbr cket td..huhuhuh...

meY~aLone :)

yaNa~tiYah~fiRa :)


3 oF uS :)

Selasa, 12 Oktober 2010

cHenta :)

 kita mengetahui yg kta merindui s’seorg apabila jantung kita berdegup pantas ketika teringatkan dya..walaupn sekadar ‘hai’ daripadanya itu sdah ckup menenangkan hati yang bergelora J
[ kita mgkin menaruh hati padanya, Cuma kita x menyedarinya @ kita x mahu menerimanya sbgai knyataan ]

 jangan jd terlalu baik, kami akn merinduimu.. Jgn terlalu mgambil berat, kami mgkin mnyukaimu.. jangan jadi terlalu ‘sweet’, kami mgkin akn jatuh hati padamu.. amat sukar utk kami menyayangimu jika kau x mahu m’balasnya...
[s’seorg yg m’buat kita jatuh hati padanya sbnarnya menyayangi kita lebih dari kita menyayanginya ]

jika s’seorg hadir dlm hdup kita n m’jadi sbhgian drpd hdp kita, tp ats sbb t’tentu dya tpksa prgi, jgn t’lalu sdeyh.. terimalah kenyataan  itu n s’kurg2nya dya pnh m’bhgiakan kita J
[ masa akan m’nentukan sgalanya, jka dtkdirkan bsama, dya akn kembali ] 


4PD 2010 ~

 
inilah kaki kami....hahaha...8 kaki shja..ckitnya,..ne laa jumlah kelas kami....kasihan sgguh..hnya ada 8 org :)

hahahaha..ada mcm rupa2 kelas pemulihan kaaa?hehehehe..klas kami bknnya lawa pn..... :)

cewek2 d kelas kami..uhuhuhu..ne laa sja :)


heheheheheheh.....ne laa ahli2 kelas kami...8 org..but now tgl 7 org....kasihan sgguh.....

Jumaat, 8 Oktober 2010

:)




ل هو الحب حقا لي؟ انه لا يشعر أيضا ما أشعر به؟ كما أنني أحب أن تفعل؟ لماذا قال انه كان حاضرا عندما شعرت اهتزاز قوي في قلبي؟ أنا لا أريد هذا الشعور.. لقد تعبت للقتال مع مشاعره الخاصة... أعتقد أنني ما زلت شابة ليشعر الحب.... دعونا مرة تقرر كل شيء... أنا لم يصب.. وإذا كان ذلك ممكنا وأنا لا أريد أن يشعر بالألم مرة أخرى.. الكبد مؤلمة للغاية هذا.. قلبي يتحدث تستمع.. واسمحوا لي أن أطرح عليكم... أن يدعو على نعمة المحبة الإلهية ازدهرت......



 : maksudnya

adkah dya bnar2 syg pdaku? adkah dya jg merasakan apa yg aku rsakn?? adakah aku jg syg kpadanya? mgpa saat dya hadir aku mrasakn gtaran yg sgt kuat d jntgku? aku x inginkan prsaann sebegini...aku sdah pnt b'tarung dgn prsaanku sndri...aku rsa aku msih mntah hendak mrsakan cnta....biarlah waktu mnntukan sglanya...aku prnah dsakiti..n klau bleh aku x mahu mrsakan ksakitan itu skli lg..sgguh pdih hati ini..ksih dgrlah hatiku brbcara....ksih izinkan driku ?
?bertanya...bsakah cnta b'semi m'undang restu ilahi


hahahahaah...jiwangnya laaa bha :)

pasT~pReseNt n beYond :)



-Sitting On A Restaurant-

Syafira : Can we eat now?

Izyana : Yeah! I’m starving..

Syafira : Ok.. Then, let’s eat.. Waiter!

Fatiyah : Yuhuu... I’m coming! Yes Miss, may I take ur order..?

Syafira: Hey! u look familiar..

Izyana: Is it u Fatiyah?

Fatiyah : Err.. Ya.. U sound like Yana.. Yana right?

Izyana : Ya! I’ts me.. Hi Fatiyah.. Its been a while..

Syafira : Yeah!! We miss u so much..

Fatiyah : Hehehe... So what are u girls doing here?

Syafira : Nothing.. we’re just hanging out.. Today is holiday, remember?

Fatiyah : Oh yea.. I forgot.. Well..tis is how it is when u work at a place like tis.. U’ll have to work even for holidays..

Izyana : Yeah..we know.. We felt sorry for u..

Fatiyah : Don’t be.. I’m ok though.. So what do u girls want to order?

Syafira : Me first.. Emm.. I want to order 1 slice of chocolate cake and 1 glass of cold chocolate with whipped cream on top..

Izyana : yumm!!!chocolate…I want it too…i’ll take 1 slice of chocolate cheese cake and 1 glass of cappuccino..

Fatiyah : What?chocolate???You have got to be kidding me..

Izyana : What??Nothings wrong with that..Just get our orders please…can you??

Fatiyah : Ok.. I’ll be right back..

0rders delivered…

Syafira : Wooo.. I can’t wait to eat my chocolate cake.. I just love chocolate..

Izyana : Me too.. I’ve been crazy about chocolate since primary school.

Fatiyah : Yuck!! Do u know that chocolate can make us fat?

Izyana : No! U’re wrong.. Chocolate doesn’t make us fat.. It will only affect our brain, skin and our feelings.. It doesn’t affect our stomach..

Syafira : Yes..She’s right.. Chocolate stimulates our body and increase our memory level.. It will also reduce and control our stress.. Isn’t it great?

Fatiyah : Really? Doesn’t it makes us fat or damage our teeth?

Izyana : No.. It doesn’t.. The things that make us fat is something that is high in cholesterol, oil and fat.. Also, our teeth are damage by the carbonated drinks..

Fatiyah : Still..its sweet though.. Sweets damage our teeth, throat and our body.. Sometimes It also gives us headache and stomach ache..

Syafira : That is so wrong.. The fact chocolate is sweet, is undeniable.. But it won’t effect our teeth, throat and body.. To avoid risk, drink some mineral water after eating chocolate or any other  kind of food.. Additionally, chocolate reduce the amount of pimple on our face and controls the rate  of excess oil that is released..

Fatiyah : Really? Well, I never knew that..Plus, chocolate do cost a fortune.. To buy 3 bars of chocolate is already RM 15.. I don’t want to waste a lot just to taste one.. In fact, I never thought of trying it..

Izyana : Fatiyah, not at all of them cost that high.. Only some of them are expensive.. and those are branded ones..there are lots of kind of chocolate…u just have to choose the right one..Choose one that is less in calorie, sugar and fat but rich in goodness..

Fatiyah : Emm..I don’t know..maybe you’re right…But I still don’t believe it until everything that u said are proven..

Syafira : Magnificent..No problem.. Right Yana.. We’ll treat you some chocolate after this.. Oh man.. U have got to try it, ok???

Izyana : Yea.. I agree..

Fatiyah : Emm.. Ok..Right after I finish my work..k..In about half an hour..

Syafira : Haha..oukey..

-The End-

Khamis, 7 Oktober 2010

duP daP

oH no!!!!yaaa!!!! aku mc mrasakannya...aku mc mrsakan dbrannya...
knpa?aku sgkakan ia sdah b'akhir....haaaa......tlong..my heart iS duP daP duP daP.....
wat happen? haaaaa......how i wanna stop it..tgn pn ggar2 ne...alamak...crazy!!!!!!!!
huwaaaaaa.......

1. Kekuatan berfikir
Cinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kamu kenali akan membantu kamu mengenali dia, ketika kamu akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.

2. Kekuatan untuk menghormati
Kamu tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kamu tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kamu hormati ialah dirimu sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “apa yang aku hormati dalam diriku?”. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”apa
yang aku hormati dalam diri mereka?”.


3. Kekuatan untuk memberi
Jika kamu mahu menerima cinta, kamu harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kamu beri, makin banyak yang akan kamu terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Formula rahsia untuk meciptakan hubungan yang ceria,penuh cinta,dan abadi adalah dengan selalu berfikir “Apa yang dapat aku beri?”dan bukan Apa yang akan aku dapat?”.

4. Kekuatan persahabatan
Untuk mencari cinta sejati,kamu mesti mencari sahabat sejati
terlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian saling
berpandangan, tapi lebih bererti bersama – sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kamu harus mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya.
Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kamu ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kamu harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.


5. Kekuatan dari sentuhan
Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang paling kuat,
menghancurkan dinding pemisah dan menyatukan suatu hubungan. Sentuhan membuat kita lebih dapat merasakan getaran cinta yang sebenarnya.Tetapi agama Islam melarang kita bersentuh-sentuhan tatkala bercinta, kekuatan ini difokuskan kepada suami isteri..


6. Kekuatan untuk melepaskan
“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.

7. Kekuatan dalam komunikasi
Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik : “Aku cinta kamu”. Jangan pernah melewatkan kesempatan untuk
mengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata – kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kamu akan mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kamu cinta, siapa yang akan kamu telefon, apa yang akan kamu katakan…dan sekarang…kenapa kamu
menunggu?


8. Kekuatan dari komitmen
Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setia
dengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.


9. Kekuatan semangat.
Semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangat yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan, dan rasa saling tertarik. Semangat dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari – hari kita dengan penuh semangat..

10. Kekuatan dari rasa percaya
Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan.Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takutdan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjaditertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan – akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar – benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri “Apakah aku benar – benar mempercayainya sepenuh hati ?” jika jawapannya adalah “tidak”, maka kamu harus berfikir dengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya.

aL-kiSah~~


.........Al-kisah................ 

"Sayang, tengok nih..Cantiknya Al-Quran nih..Warna keemasan..Sesuai untuk kita buat hantaran" pekik Jamilah kepada Nabil.. 

"Sini pun cantik juga..Warna unggu keemasan..Mana satu kita nak beli nih" balas Nabil..

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran..Tinggal satu lagi yang masih dicari-cari iaitu Al-Quran yang bakal dijadikan hantaran.. 

"Tapi, yang ni lagi best, ada terjemahan arab" keluh Jamilah.. 


"Ala, awak bukan reti pun bahasa arab" jawab Nabil..Tergelak Jamilah..Berbahagia rasanya dapat calon suami seperti Nabil..Prihatin.. 


"Apa yang saudara cari tu..Nampak seronok saya lihat" tegur pakcik berbaju putih..Jaluran baju ke bawah menampakkan lagi seri wajah seorang pakcik dalam lingkungan 40-an.. 

"Oh, kami cari Al-Quran..Nak buat hantaran..Maklumlah, nak bina masjid" sengih Nabil..

Jamilah ikut senyum tidak jauh dari situ.. 

"Oh. Bagus lah..Adik selalu baca waktu bila?" pakcik menyoal sambil tersenyum.. 

"Aa..... aa.... lama dah saya tak baca, pakcik" teragak-agak Nabil menjawab..Jamilah sudah di sebelah rak yang lain.. 

"Kalau gitu, tak perlu lah beli Al-Quran kalau sekadar hantaran...Kesian Al-Quran...Itu bukan kitab hiasan, dik" tegur pakcik berhemah... 

"Alah, pakcik nih..Kacau daun pulak urusan orang muda..Kami beli ni nak baca la" tiba-tiba Jamilah muncul dengan selamba jawapannya.. 

"Oh, baguslah..Kalau gitu beli lah tafsir ArRahman..Ada tafsiran lagi" cadang pakcik.. 

Mukanya nampak seperti orang-orang ahli masjid.. 

"Ala, besar lah pakcik..Kami nak pilih nih..Kiut lagi" senyum Jamilah mengangkat bungkusan Al-Quran warna unggu keemasan..Saiznya kecil.. 

"Jangan lupa baca ya" pakcik dengan selamba sambil meninggalkan pasangan tersebut.. 

"Sibuk je la pakcik tu" Jamilah mengomel.. 

Nabil kelihatan serba salah..Mungkin ‘terpukul’ dengan kata-kata seorang pakcik yang muncul secara tiba-tiba.. 

Hari yang dinantikan sudah tiba..Mereka sudah bersolek..Hari nan indah..Terlalu indah buat pasangan teruna dan dara yang bakal disatukan..Nabil dan Jamilah tidak sabar-sabar menantikan ucapan indah tersebut..Pak imam baru sahaja sampai.. 

"Assalamualaikum semua" ucapan salam Pak Imam bergema.. 

Nabil bagai hidup semula..Dirinya terkejut..Jantung bagai gugur serta merta..Mungkin tidak percaya apa yang dipandangnya dihadapan..Ahli-ahli keluarga berebut-rebut bersalaman dengan Pak Imam..Mukanya berseri-seri..Janggutnya putih..Jubah putih.. 

Rambutnya ada yang berwarna putih.. 

"Inikah pengantin hari ini?" tegur selamba Ustaz Saad.. 

"Pak...... Ustaz... kabar baik, pak..... usta.. ustazz.." jawab Nabil mengigil..Jamilah juga terkebil-kebil melihat kelibat orang yang dikenali di kedai buku 2 bulan lalu.. 

"Oh, sebelum tu, saya suka mendengar bacaan adik Nabil..Mudah-mudahan kita dapat mengambil manfaat dari bacaan pengantin" cadang Ustaz Saad..Kelihatan orang ramai mengiyakan..Maklumlah, ustaz Saad merupakan antara orang dikenali oleh ahli-ahli sebagai penceramah tetap setiap hari Khamis selepas maghrib.. 

Nabil menelan air liur..Baginya inilah saat paling menyeramkan bagi dirinya..Peluh membasahi baju melayu satin berwarna putih.. 

"Ss....... su.... surah apa ustaz?" Nabil cuba mengagahkan diri..Jamilah masih melihat dari tepi tirai..Memegang kepalanya..Seperti mengagak benda yang sebaliknya berlaku.. 

"Oh, ayat yang mudah ja..Baca 3 ayat Surah ArRa’d" kata ustaz Saad sambil menunjukkan baris giginya yang putih hasil bersugi setiap solat mengikut sunnah nabi.. 

"Surah Ar Ra'd?! Apa benda nih” detik hati Nabil.. 

“Bismillahirrahmaani rrahim..ALL. .MAA.. RIII..!!” berlagu Nabil.. 

Kelihatan gemuruh satu rumah pengantin perempuan..Ada yang keluar dari rumah menahan gelak..Ada yang mengeluarkan air mata menahan kelucuan..Ada yang menggeleng-geleng kepala..Ibu bapa Jamilah merah padam wajahnya..Jamilah entah ke mana, mungkin berpura-pura ke tandas.. 

"Baru ustaz tahu ada kalimah almari di dalam Al-Quran..Adik Nabil, cara bacanya seperti begini : A’uzubillahiminnassy aitaanirrajim.. Bismillahirrahmanir rahim.. ALIF.. LAMM.. MIMMM... RAA..” kedengar suara gemersik Ustaz Sa’ad.. 

Orang ramai kelihatan ingin mendengar lebih banyak lagi alunan irama Al-Qurannya.. 

Nabil berasa seperti kilat menyambar kepalanya.. 

"Nabil, kamu jangan merendah-rendahkan kitab petunjuk iaitu Al-Quran..Ianya hendaklah dibaca bukan sekadar dijadikan hantaran..Malah lebih malang perlakuan seperti ini seolah-olah menghina Al-Quran..Beli Al-Quran kemudian menaruh di tempat-tempat tinggi seolah-olah ianya sudah cukup bagi seorang muslim" tazkirah sudah bermula..Orang ramai memang senang cara penyampaian ustaz Sa’ad.. 

"Tinggi mana pun kamu belajar, tiada gunanya kitab yang tidak berubah ini tidak mampu kamu baca..Kitab ini pasti begini rupanya, ayatnya tetap sama, kedudukannya tidak sama.. Malah, ketahuilah Allah akan menjaganya sehingga hari kiamat..Nabil, kalau kamu tahu orang-orang yang mengaku kitab AlQuran sebagai kitab petunjuk kemudian diabaikan dia pasti dilaknat oleh Al-Quran itu sendiri..Tetapi beruntungnya orang-orangnya memanfaatkan AlQuran setiap hari, membacanya, menghafalnya, mengamalkan menjadikan hati terlalu tenang walapun dia bukannya seorang yang tinggi pelajarannya, kaya hidupnya dan sebagainya.." penutup Ustaz Sa’ad sudah dikagumi orang terutama yang mengikuti ceramahnya.. 

Hari semakin cepat berlalu..................... Nabil sudah melalui hari-hari yang indah..Kitab Al-Quran yang menjadi hantaran pertunangan sudah menjadi diari kehidupannya yang aktif setiap hari.. "Pit!.. Pit! Jangan lupa datang rumah ustaz malam nih. Kita belajar sama-sama. Jangan lupa bawa isteri sekali ya Nabil.." SMS dari ustaz Sa’ad tiba..Jamilah senyum disisi suaminya, Nabil... 

alhamdulillah... 

apa yang kita dapat pelajari dari kisah di atas?..(^_^) 

sebelum bernikah..maka check diri terlebih dahulu..adakah sudah mempunyai isi? atau hanya bekas yang kosong sahaja?..(^_^) 

kalau tak nak nikah, tak perlu muhasabah diri (check diri)? ish..tak boleh..kena check juga..sebab nanti nak balik..ke nak balik dalam keadaan diri tak terurus?..(^_^)