Jumaat, 20 Januari 2012

kasih sayang perempuan~



Assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan-rakan sekalian?
apa kes aku ne cita sal kasih sayang segala pulak..... jiwang laa tuh.....
bukan jiwang... cuma hendak berkongsi sedikit pendapat laaa... sebab tiap hari aku tengok cam tu cam ne.. macam boleh laa kumpul pengalaman sikit.....
yang ne hanya pendapat semata-mata eh...plus berdasarkan pemerhatian mata aku laaa...

ceritanya begini :~

1. Perempuan ne penyayang taw.... kalau seorang perempuan ne kata yang dia dah sayang.. confirm dia sayang punya laaa.... x tipu... kalau aku laa...kalau aku x sayang orang tuu... camana aku maw cakap aku sayang dia? x kuasa aku.. geli geleman segala badan.... tp kalau aku dah kata "hey! aku sayang kau la" (atau yg sama waktu dengannya) haaaa... untung aa kau kena sayang oleh aku.. hahaha.. merepek..

2. Bila dah sayang.. kita memang akan kisah tentang orang tuu.. dia sakit ka.. dia ada masalah ka... memang kita risau gak.. kita rasa mau bantu... kalau boleh x mau laa dia susah... selagi mampu kita akan tolong... x kisah aaa sayang kepada mama ka..papa ka.. adik beradik ka...family ka.. or kawan ka....kekasih ka.. terpulang kat individu masing-masing

3. Macam tu jugak kalau kita sayang kat Allah.. mesti kita selalu ingat Allah kan?  bila kita sayang dengan Allah mesti kita akan ikut segala suruhanNya kan? kita rasa bersalah kalau kita tinggalkan segala suruhanNya..

4. Selepas itu pulak... bila kita sayang orang tuu.. n orang tu pulak kecewakan kita... bukan sekali... berkali-kali pulak tuh.... sakit beb! sakit sangat... tapi x guna menangis uwek2 laaa.... 

5. Bila dah berulang kali dikecewakan..... dah sakit hati.... jangan heran la kalau dia akan buat orang lain kecewa gak... n jangan heran kalau dia layan banyak lelaki... aku dah biasa tengok cam tu.. tapi bukan aku eh.. hehehe

aku rasa sampai sini ja laa perkara merepek yang aku hendak kongsi-kongsi dengan korang....ngeeee~



p/s :: kalau lelaki aku x taw pulak..hehehe.... :p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

✿ cOmment2 lah sikit ✿
✿ tQ yea :) ✿