Rabu, 12 Oktober 2011

thnx to u budak kecik~

assalamualaikum dan selamat sejahtera kawan-kawan...


peperiksaan percubaan untuk SPM baru beberapa minggu  berlalu...
so kami pun dah dapat aa result untuk smua paper tuu kan...
macam ne...
result trial aku sangatlah tidak memberangsangkan...
tapi Alhamdulillah..aku bersyukur kerana dapat markah macam tuu..
cuma kena tingkatkan lagi...


result aku banyak yg turun...
terutamanya.....subjek Bahasa Melayu aku selalu dapat A ja....tapi trial ne...HUH! aku dapat B ja.....turun tuuuu...
subjek Pengajian Keusahawanan pun macam tuuu...sebelum ne selalu dapat A....tapi.........disebabkan kesuntukan masa time jawab paper n plus aku kurang study....pun turun gak p B....kesian cikgu..hampa dya taw...aku pun hampa gak...........
apa lagi heh??
tapi memang banyak aaa turun....hah..ingat2..
Math lagi....dari A p A-...huh..apsal????cuai sangat...
addmath pulak....aku x pernah lulus...bila laa agaknya aku maw lulus ne....tapi cikgu kata kalau SPM betul2..markah 12 dah lulus untuk subjek addmath...so alhamdulillah aku da lepas aa...addmath aku ada peningkatan aaa..beberapa markah lagi maw lulus...tapi tuu pun aku turun dari kelas A p kelas B untuk program kelas anjal addmath..tapi x kesah gak...
orang dah target harap-harap dapat 6A..tp dapat 4A..takpo..takpo..syukur alhamdulillah..
study lagi..usaha lebih lg..ngam2 sebulan lagi SPM...







tapi..................
ada laa sorang budak ne......
fuhhhh..dya sangat-sangatlah menaikkan semangt ku untuk terus berusaha dan berusaha untuk medapatkan keputusan yang lagi baik..
budak kecik ne jugak telah memberi dorongan kepadaku agar menjadi budak rajin...
kerajinan aku datang setelah budak ne memperkecikkan  aku n kawan-kawan aku...
padahal dya x sedar ka badan dya tuu kecik???
dya ne x boleh dapat lebih dari orang lain aaa....terus jadi bangga diri...plus..kata tiyah...dya jadi BODOH SOMBONG..
mentang-mentang result dya meningkat.....dya jadi bodoh sombong sebab time buat soalan akaun yang cikgu bagi tuu...dia lagi rela diam-diam tanpa bertanya...ego sangat......
pas tuu dya cakap pulak macam-macam.....
bertuah punya budak..dya x maw layan aku n kawan-kawan aku pasal aku n tiyah bantah dya cakap dya..ya la...memang aa aku bantah bila dya kata cikgu macam-macam pas tuu maw buat surat komplen p hantar kat ketua bidang laa pasal cikgu suh salin latihan... apa salahnya menyalin.... dari dulu sampai skang ko x penah puas ati dengan cikgu tuu.. asal dya bagi kerja ko memang komplen abis.... cikgu buat tu untuk kebaikan kita jugak.... kalau aku n kawan-kawan aku boleh siapkan n buat kerja tuu kenapa ko x boleh?? ko ja yang x maw usaha untuk siapkan kerja tuu... macam mana ilmu ko tuu maw berkat kalau asyik cakap cikgu macam-macam? kang Allah tarik balik apa yg dah dberi kat ko...ko gak  yg menyesal...


huhu..marah bebenor aku kan?
x da laa.....aku geram jaa...selama ne aku ok dengan kau....
tapi kau pulak p cakap aku macam-macam....pas tu x maw tegur orang pulak tuu..law lebih 3 hari dosa taw..
tapi x pa...aku sentiasa maafkan ko...
aku doakan semoga Allah sedarkan engkau sebelum terlambat...n semoga kau jadi budak yang baik n taw menghormati orang lain :)

p/s : ada hikmah kau buat macam tuu..sekurang-kurangnya kau munculkan semangat n kerajinan aku..thanx budak kecik :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

✿ cOmment2 lah sikit ✿
✿ tQ yea :) ✿