Jumaat, 19 Ogos 2011

bersEdiakah aku?

assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca sekalian.....
hari ne aku maw cakap pasal kesedaran...


Berdasarkan COUNTDOWN SPM iaitu SIJIL PELAJARAN MALAYSIA 2011 ada 87 hari lagi...
fuuuhhhh...aku dah bersedia ka belum?






berdasarkan result aku?
errrr..aku x taw aa....aku rasa aku belum bersedia laaa :(
macam mana ne?
aku masih lalai dengan muka buka..masih layan blogger............
ok....










setakat ne kalaw aku bandingkan keputusan aku dari mid-term dengan excel ne.........
ada naik ada turun laa...
n....aku belum mencapai tahap A+ lg...mcam mana ne?
tambah2 lagi subjek addmath dengan sejarah....
wuuuuuuuuuuuu...
seram...aku x taw camana maw kasi up...ekseli aku taw....dengan belajar la...
aku kurang usaha laaa kan..
tu laa pasal markah aku x berapa cantek...


macam mana aku maw wujudkan keinsafan dalam hati aku ne....
biarpun math dengan bi aku up...tp x laa up sangat..yg up mdadak ne math laa..alhamdulillah...
kalaw boleh aku maw kasi up lagi....


so dalam pada ituu..
aku ada beberapa cadangan laa...
memandangkan sekolah kami tu x banyak exam..aku ingat aku maw test diri aku sendiri laa...
supaya dengan tuu..
perlahan-lahan insyaAllah result aku boleh meningkat.....yang penting usaha..pas 2 doa..pas 2 tawakal kan...


yang lain kita berserah laa kat Allah kan?
berapa banyak usaha kita...banyak tuu la jugak yang kita akan dapat orang kata...


n..orang kata gak...
camana result kita tyme exam kat sekolah...
cam tu la jugak result kita tyme SPM nanti..
haaaa..bab ne aku dah mula risau....
aku x maw laa macam tu..aku harap keputusan aku meningkat laa lepas ne...


apa2 pun..kita sama-samala berdoa supaya dapat result yang baik kan?


insyaAllah.............


man jadda wa jadda wa man zaro'a hasoda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

✿ cOmment2 lah sikit ✿
✿ tQ yea :) ✿