Ahad, 10 Julai 2011

something~

assalamualaikum w.b.t. ya sodiqoti...
kali ne...entri ana hendak berkongsi sedikit tentang sesuatu perasaan yang hadir dalam diri setiap manusia yang normal...sesuatu perasaan yang pasti korang penah rasa kan?

untuk apa bercinta?
untuk terus-terus disakiti? untuk terus membuang air mata jernih yang mngalir d pp? untuk terus menghiris hati dengan setiap kekecewaan yang menimpa setiap perhubungan? adakah perasaan yg hadir itu dinamakan cinta? jika benar adakah anda pasti itu adalah cinta? bukan hanya suka? bukan hanya minat? 

hmmmm.............
mengapa perlu dirosakkan hubungan persahabatan yang ada dengan perasaan cinta yang belum pasti? bukankah lebih baik bersahabat daripada bercinta? bukankah hubungan sebagai sahabat lebih lama daripada hubungan sebagai kekasih yang tidak kekal lama? bukankah lebih selamat jika kita bersahabat agar dapat mengelakkan daripada terjadinya perkara maksiat? bukankah lebih seronok bersahabat kerana tiada perasaan cemburu yang hadir kepada sang kekasih? kerana tidak dikongkong oleh sang kekasih?

sebagai seorang hamba Allah yang pernah melakukan kesilapan...
aku mengaku... aku sendiri pernah berkasih.... pernah menyayangi seseorang..yea! memang indah perasaan menyayangi dan disayangi... memang best bila ada orang care dengan kita...... tapi keindahannya hanya sementara... akhirnya kita akan merasa kesakitan dikecewakan....
bila dah kecewa menangis sebab frust menonggeng... bila dah frust sampai t'tonggeng2 mula la buat benda yang x baik... mula x maw makan.... mula sakit2... macam2 laaa yang x sihat... tapi alhamdulillah aku ne budak kuat laa konon... jadi aku x nangis-nangis.... 

bukan senang kita maw menghalang perasaan yang hadir ne kan? 
hanya orang-orang yang terer boleh halang perasaan tu dari menggangu kan? tapi normal laa bila pompuan tertarik kat lelaki n sebaliknya... memang Allah dah ciptakan pompuan ne utk lelaki kan? tapi hati-hati laaa dalam percintaan..... jangan sampai sesal dahulu pendapatan..sesal kemudian tidak berguna...



p/s : hanyalah pendapat ku....dan juga peringatan kepada diriku sendiri supaya terus jadi gud girl..hehee :p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

✿ cOmment2 lah sikit ✿
✿ tQ yea :) ✿